BLOGS
Blik-opener: niets is gevaarlijker dan een idee,
als je er maar één hebt.
We verwoorden ons geloof zo nu en dan in BLIK-OPENERS en blogs. Verhelderende visies en meningen doorspekt met onze ervaringen in organisatieontwikkeling. Niet om ons gelijk te halen, maar slechts om tot denken en doen aan te zetten. Ook wij komen vanzelfsprekend dagdagelijks op nieuwe ideeën.
Om thuis aan je trekken te komen…
On 27 mrt 2020
By Roel Venninckx
With 0 comments
Terwijl zorgers en andere vitalers zich 3 slagen in het rond werken, nemen wij onze verantwoordelijkheid om je thuis aan je trekken te laten komen. Okay, we houden ons bezig met training, coaching, advies en interim. Best lastig met 1,5 meter afstand en maximaal 2 mensen in een ‘groep’. Erva...
Verdraaide organisaties of ontknopend leiderschap
On 25 feb 2019
With 0 comments
Menig zorgorganisatie heeft er de mond van vol. Cliënt- of patiëntgerichtheid, ofwel de cliënt écht centraal zetten. Het welzijn en positief welbevinden van de cliënt staat voorop. Daar hoort eigen regie van diezelfde cliënten bij. De cliënt staat aan het roer en in plaats van hem te betuttel...
Kotters 8 ontwikkelingstappen als [copy] [paste]
On 11 nov 2018
With 0 comments
De aan Harvard verbonden John Kotter schreef een boek over verandermanagement ('Leiderschap bij verandering'). Later vertaalde hij een en ander naar het vermakelijke en makkelijker leesbare 'Help mijn ijsberg smelt': een groep koningspinguïns die noodgedwongen op zoek moet naar een andere leefomgev...
Blik-opener: de ‘reden’ van Steijnbers vs. ‘the why’ van Simon Sinek
On 10 jan 2018
With 0 comments
Het lijkt in eerste instantie een model voor marketing en positionering. Echter, het is inmiddels een begrip voor menig organisatie die plannen voor de toekomst maakt: ‘the golden circle’ van Simon Sinek. Er zijn al behoorlijk wat strategietrajecten mee verrijkt sinds 2009. Het jaar waarin Sinek...
Hoezo Facebook, technologie en digitalisering?
On 18 dec 2017
With 0 comments
Column Food Hospitality: "We tellen in Nederland 8,4 miljoen Facebook-gebruikers en kennen het hoogste Facebook-gebruik van Europa. De grootste groep gebruikers is 55+ en wellicht de klant van morgen. Ook de medewerker in de zorg is online, speelt spelletjes, zit op Facebook en Twittert. Waarom zijn...
Organisatieontwikkeling in relatie tot gastvrijheid
On 28 aug 2017
With 0 comments
Klantvriendelijke medewerkers geven met afstand de doorslag in klanttevredenheid. Zo blijkt uit elk onderzoek weer opnieuw. Vriendelijkheid of misschien wel gastvrijheid... Gedrag is het aspect in gastvrijheid dat direct beïnvloedbaar is voor duizenden medewerkers in service verlenende organisatie...